Imprint / Impressum

Contact me at

Michael Heipel Concept & Consulting

Freiherr-vom-Stein-Strasse 44

60323 Frankfurt am Main / Germany

Tel. +49-69 / 2002 3580

Fax. +49-69 / 2002 3579

michael.heipel(at)concept-consult.info

http://www.concept-consult.info

 

Find my profiles on

XING

LinkedIn

Facebook.

As a freelance consultant, I advise associations, event organiziers, PR agencies and other companies as a creative force and coach – mainly in the areas of business development, digital marketing and innovation management.

At Spring Messe Management, a subsidiary of Deutsche Messe AG, I was Managing Director, in charge of Marketing, PR, and events in the public sector and recruitment areas. Before that, I held managing positions at the World Association of Newspapers and News Publishers WAN-IFRA, Koelnmesse and at one of the leading event agencies in Germany, BBDO Live.

At the Academy of German Cooperatives (ADG) in Montabaur, I work as an Associate Professor for Retail Marketing and Social Media topics.

Views expressed on this blog are personal, not the corporate views of any of my clients or ADG.

============================================

Als unabhängiger Ideengeber und Coach berate ich Verbände, Event-Veranstalter, PR-Agenturen und weitere Unternehmen. Meine Themenschwerpunkte dabei sind Business Development, Digitales Markting und Innovationsmanagement.

Bei Spring Messe Management, einer Tochtergesellschaft der Deutschen Messe AG war ich als Geschäftsführer verantwortlich für Marketing, PR und Messen im Bereich Public Sector und Recruiting. Zuvor hatte ich Management-Positionen inne beim Weltverband der Zeitungen und Nachrichtenmedien WAN-IFRA, bei der Koelnmesse sowie bei einer der führenden deutschen Eventagenturen BBDO Live.

Ich arbeite als Dozent für Handelsmarketing und Social Media bei der ADG Akademie der Deutschen Genossenschaften in Montabaur.

Die hier geäusserten Meinungen sind meine persönlichen und repräsentieren nicht die von mir betreuten Kunden oder die ADG.

 

Verantwortlich für den Inhalt dieser Webseite:

Michael Heipel

Michael Heipel Concept & Consuting

Freiherr-vom-Stein-Str. 44, 60323 Frankfurt

Umsatz-Steuer-ID

DE 232571028

Haftungsausschluss

1. Inhalt des Onlineangebotes
Der Autor übernimmt keinerlei Gewähr für die Aktualität, Korrektheit, Vollständigkeit oder Qualität der bereitgestellten Informationen. Haftungsansprüche gegen den Autor, welche sich auf Schäden materieller oder ideeller Art beziehen, die durch die Nutzung oder Nichtnutzung der dargebotenen Informationen bzw. durch die Nutzung fehlerhafter und unvollständiger Informationen verursacht wurden, sind grundsätzlich ausgeschlossen, sofern seitens des Autors kein nachweislich vorsätzliches oder grob fahrlässiges Verschulden vorliegt.
Alle Angebote sind freibleibend und unverbindlich. Der Autor behält es sich ausdrücklich vor, Teile der Seiten oder das gesamte Angebot ohne gesonderte Ankündigung zu verändern, zu ergänzen, zu löschen oder die Veröffentlichung zeitweise oder endgültig einzustellen.

2. Verweise und Links
Bei direkten oder indirekten Verweisen auf fremde Webseiten (Hyperlinks), die außerhalb des Verantwortungsbereiches des Autors liegen, würde eine Haftungsverpflichtung ausschließlich in dem Fall in Kraft treten, in dem der Autor von den Inhalten Kenntnis hat und es ihm technisch möglich und zumutbar wäre, die Nutzung im Falle rechtswidriger Inhalte zu verhindern.
Der Autor erklärt hiermit ausdrücklich, dass zum Zeitpunkt der Linksetzung keine illegalen Inhalte auf den zu verlinkenden Seiten erkennbar waren. Auf die aktuelle und zukünftige Gestaltung, die Inhalte oder die Urheberschaft der verlinkten/verknüpften Seiten hat der Autor keinerlei Einfluss. Deshalb distanziert er sich hiermit ausdrücklich von allen Inhalten aller verlinkten /verknüpften Seiten, die nach der Linksetzung verändert wurden. Diese Feststellung gilt für alle innerhalb des eigenen Internetangebotes gesetzten Links und Verweise sowie für Fremdeinträge in vom Autor eingerichteten Gästebüchern, Diskussionsforen, Linkverzeichnissen, Mailinglisten und in allen anderen Formen von Datenbanken, auf deren Inhalt externe Schreibzugriffe möglich sind. Für illegale, fehlerhafte oder unvollständige Inhalte und insbesondere für Schäden, die aus der Nutzung oder Nichtnutzung solcherart dargebotener Informationen entstehen, haftet allein der Anbieter der Seite, auf welche verwiesen wurde, nicht derjenige, der über Links auf die jeweilige Veröffentlichung lediglich verweist.

3. Urheber- und Kennzeichenrecht
Der Autor ist bestrebt, in allen Publikationen die Urheberrechte der verwendeten Grafiken, Tondokumente, Videosequenzen und Texte zu beachten, von ihm selbst erstellte Grafiken, Tondokumente, Videosequenzen und Texte zu nutzen oder auf lizenzfreie Grafiken, Tondokumente, Videosequenzen und Texte zurückzugreifen.
Alle innerhalb des Internetangebotes genannten und ggf. durch Dritte geschützten Marken- und Warenzeichen unterliegen uneingeschränkt den Bestimmungen des jeweils gültigen Kennzeichenrechts und den Besitzrechten der jeweiligen eingetragenen Eigentümer. Allein aufgrund der bloßen Nennung ist nicht der Schluss zu ziehen, dass Markenzeichen nicht durch Rechte Dritter geschützt sind!
Das Copyright für veröffentlichte, vom Autor selbst erstellte Objekte bleibt allein beim Autor der Seiten. Eine Vervielfältigung oder Verwendung solcher Grafiken, Tondokumente, Videosequenzen und Texte in anderen elektronischen oder gedruckten Publikationen ist ohne ausdrückliche Zustimmung des Autors nicht gestattet.

4. Datenschutz
Sofern innerhalb des Internetangebotes die Möglichkeit zur Eingabe persönlicher oder geschäftlicher Daten (Emailadressen, Namen, Anschriften) besteht, so erfolgt die Preisgabe dieser Daten seitens des Nutzers auf ausdrücklich freiwilliger Basis. Die Inanspruchnahme und Bezahlung aller angebotenen Dienste ist – soweit technisch möglich und zumutbar – auch ohne Angabe solcher Daten bzw. unter Angabe anonymisierter Daten oder eines Pseudonyms gestattet. Die Nutzung der im Rahmen des Impressums oder vergleichbarer Angaben veröffentlichten Kontaktdaten wie Postanschriften, Telefon- und Faxnummern sowie Emailadressen durch Dritte zur Übersendung von nicht ausdrücklich angeforderten Informationen ist nicht gestattet. Rechtliche Schritte gegen die Versender von sogenannten Spam-Mails bei Verstössen gegen dieses Verbot sind ausdrücklich vorbehalten.

5. Rechtswirksamkeit dieses Haftungsausschlusses
Dieser Haftungsausschluss ist als Teil des Internetangebotes zu betrachten, von dem aus auf diese Seite verwiesen wurde. Sofern Teile oder einzelne Formulierungen dieses Textes der geltenden Rechtslage nicht, nicht mehr oder nicht vollständig entsprechen sollten, bleiben die übrigen Teile des Dokumentes in ihrem Inhalt und ihrer Gültigkeit davon unberührt.

Disclaimer

1. Content
The author reserves the right not to be responsible for the topicality, correctness, completeness or quality of the information provided. Liability claims regarding damage caused by the use of any information provided, including any kind of information which is incomplete or incorrect,will therefore be rejected.
All offers are not-binding and without obligation. Parts of the pages or the complete publication including all offers and information might be extended, changed or partly or completely deleted by the author without separate announcement.

2. Referrals and links
The author is not responsible for any contents linked or referred to from his pages – unless he has full knowledge of illegal contents and would be able to prevent the visitors of his site fromviewing those pages. If any damage occurs by the use of information presented there, only the author of the respective pages might be liable, not the one who has linked to these pages. Furthermore the author is not liable for any postings or messages published by users of discussion boards, guestbooks or mailinglists provided on his page.

3. Copyright
The author intended not to use any copyrighted material for the publication or, if not possible, to indicatethe copyright of the respective object.
The copyright for any material created by the author is reserved. Any duplication or use of objects such as diagrams, sounds or texts in other electronic or printed publications is not permitted without the author’s agreement.

4. Privacy policy
If the opportunity for the input of personal or business data (email addresses, name, addresses) is given, the input of these data takes place voluntarily. The use and payment of all offered services are permitted – if and so far technically possible and reasonable – without specification of any personal data or under specification of anonymized data or an alias. The use of published postal addresses, telephone or fax numbers and email addresses for marketing purposes is prohibited, offenders sending unwanted spam messages will be punished.

5. Legal validity of this disclaimer
This disclaimer is to be regarded as part of the internet publication which you were referred from. If sections or individual terms of this statement are not legal or correct, the content or validity of the other parts remain uninfluenced by this fact.

7 thoughts on “Imprint / Impressum

  1. Hello.
    I am an Event Management master student and my thesis topic is how to integrate social media and different technologies into events, in order to connect with the offline world with the online world.

    Fallowing your blog, I have discovered some interesting and useful aspects on the subject.
    It would really increase the relevance of my work if I do an interview with you.
    If you agree, I could send you the questions and you can reply in the fallowing weeks.
    or if you are coming to Barcelona we can meet in person.

    In a traditional master thesis, we usually study concepts that have already been absorbed into the practice. With the events industry changing so rapidly,though, I thought of studying a new tendency in its childhood years that I believe is growing and will become a common practice in the years to come.

    It goes without saying that the interview is strictly for academic purposes and I can send you copy of the study after I have finished it.
    For a detailed overview of my work and for any other questions that you might have please contact me.
    Thank you.

    Best regards,
    Oana Duda

    Like

  2. Hi Mr. Heipel,

    My name is Mike Patterson. I’m the Director of Feedback for TEDMED.
    Over the last year your blog has helped me tremendously in developing an app strategy for our delegates. I thank you for that!

    I wonder if you could direct me toward any conferences that are event app and event coordination focused so that I can see what’s on the market up and coming. Preferably in the US but I’m also willing to hit anything in Europe that fits the bill.

    Feel free to get back to me at your earliest convenience!
    Thanks again for your insight!

    Cheers.
    Mike Patterson
    Director, Feedback and TEDMED Live
    mike@tedmed.com
    2 High Ridge Park
    Stamford, CT 06905
    dir. 203-461-7311
    cel. 917-250-2021

    Like

  3. Hi!

    We are working on improving our SEO right now at TapWalk, and we have a small favor to ask you!

    On the following page:

    iPad/iPhone/Android apps for conferences and trade show: Vendors and best practices

    Could we ask you:
    To please change the link text to another part of the write-up such as “applications for airports, museums and theme parks” instead of “start-up from Boston”.

    If you can help us, thank you very much! We are just trying to get our name out there in the most efficient way possible!

    Like

  4. Hi Michael,

    Although we weren’t around back in 2011 when you wrote your post “iPad/iPhone/Android apps for conferences and trade show: Vendors and best practices” (https://michaelheipel.wordpress.com/2011/03/27/exciting-iphoneandroid-apps-for-conferences-and-trade-show-best-practices/), Guidebook has since become a leader in the event app space. Would it be too much to ask to update your post with a quick blurb about us? We would really appreciate it!

    Also, we recently created an infographic comparing features and pricing of top event app companies that might be of interest to you. Check it out (http://blog.guidebook.com/post/48288992133/best-conference-apps) and let us know if you’d like to write a new post featuring the graphic.

    Thanks very much,
    ___
    Alex Goldberg
    Marketing Associate, Guidebook Inc.
    agoldberg@guidebook.com
    626.375.4213

    Like

  5. Hello Michael
    I just came across your blog and see that you have a lot of good information, particularly about technology for events.

    I was wondering if you might know where I can find a side-by-side comparison of the top tradeshow lead retrieval apps? I am looking for something that will integrate with Pardot which is a Salesforce lead nurture/digital marketing platform.

    Thank you for your help.

    Regards
    Bethany

    Like

Leave a comment