New figures about Facebook usage in German-speaking markets / Neue Zahlen zur Facebook-Nutzung im deutschsprachigen Raum

Interesting new data: Germany is at only 19,7% penetration of Facebook usage, but it is constantly growing. Austria and Switzerland is ahead with ca. 30% penetration.

Every event organizer, though, that plans to integrate Facebook on their website (which is basically a good idea) has to watch out for possible legal implications. There have been legal warnings already in some cases in the German speaking markets, because some user data is transferred automatically to Facebook when someone hits the “Like”-button. You might want to check this comprehensive piece of advice (in German language) on how to expand the legal statement on your website should you wish to use Facebook Connect, the “Like”-Button or Facebook commenting.

==================== Deutsche Version ======================

Interessantes neues Datenmaterial: Deutschland hat eine Facebook-Penatration von nur 19,7 %, aber stetig wachsend. Österreich und Schweiz sind mit jeweils ca. 30% schon weiter fortgeschritten.

Jeder Veranstalter, der jedoch Facebook auf seiner Webseite einbinden möchte (was grundsätzlich erst einmal eine super Idee ist), muss allerdings die rechtliche Situation beachten. Es gab bereits Fälle von Abmahnungen im deutschsprachigen Raum, weil mit der Facebook-Integration auf Eurer Webseite auch Daten an Facebook weitergegeben werden, sobald jemand z.B. den Like-Button klickt. Hier findet Ihr eine Übersicht über die Rechtsprechung und wie man die Datenschutzerklärung erweitern muss, falls man Facebook Connect, den “Like”-Button oder Facebook Comments verwenden möchte.

Hier findet Ihr auch einen Formulierungsvorschlag für die Website.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s