Branding of international trade show clones: Example of ad:tech

A lot of organizers are seeking to expand their established trade show brands to other international markets. This is quite a common growth strategy. You see differing opinions, however, on the question if you should use your established trade show or conference brand for those extensions or introduce a different title. There are pros and cons for either way, and this is a really interesting discussion from a business development standpoint.

Basically, you have three options

  • Use one single brand for all international events (to benefit from the brand equity)
  • Create a new brand (devensive strategy aimed at not harming the established brand)
  • Create a new brand, but use a by-line like “Powered by XY” to refer to the established brand

The organizers of ad:tech are clearly following the path of penetrating one single and consistent brand for their international events.What is your opinion on this?

==========================================================

Viele Veranstalter versuchen, ihre etablierten Messe-Marken in andere internationale Märkte zu exportieren. Dies ist eine recht verbreitete Wachstums-Strategie. Es gibt allerdings stark unterschiedliche Meinungen darüber, ob man hierfür die etablierte Messe- oder Konferenz-Marke verwenden oder aber einen anderen Veranstaltungstitel einführen sollte. Es gibt Vor- und Nachteile für beide Wege, und es handelt sich hierbei um eine sehr interessante Diskussion vom Standpunkt der Geschäftsentwicklung her.

Grundsätzlich gibt es drei Möglichkeiten

  • Eine Marke für alle internationalen Events zu verwenden und somit von der Markenstärke zu profitieren
  • Eine ganz andere Marke zu etablieren (eine eher defensive Strategie, die Schaden an der etablierten Marke vermeiden möchte)
  • Eine andere Marke einführen, aber einen Zusatz wie “Powered by XY” verwenden, um auf die etablierte Veranstaltungsmarke hinzuweisen.

Die Veranstalter der ad:tech gehen ganz klar den Weg, eine einzige konsistente Marke für alle internationalen Veranstaltungen zu verwenden.Was meint Ihr zu diesem Thema?

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s